(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php';(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php'; راهکار جایگزین نوسازی ناوگان با کامیون‌ دست دوم - pgtir.ir

بازدید از سایت قدیم(کلیک کنید)


www.pgtir.com

 

اینکه بگوییم کامیون‌داران نیاز به کامیون نو دارند

و لجستیک کشور زمین‌گیر شده است و با این توجیه، کامیون دسته دوم وارد کنیم تا ناوگان فرسوده را جایگزین کنیم، راه حل خوبی است اما به بهای اینکه همیشه واردکننده باقی بمانیم و آینده صنعت تولید کامیون کشور را قربانی خواهیم کرد.

 

 یک کارشناس حمل و نقل با بیان ایرادات موجود در شکل فعلی نوسازی ناوگان گفت: اینکه کمبود ناوگان با واردات ناوگان از خارج کشور جبران شود؛ اشتباه است. 

به گزارش تین نیوز،روزبه افشاری کارشناس حمل ونقل جاده ای در گفتگو با خبرنگار تین نیوز افزود: شرکت‌های حمل‌ونقلی می‌توانند ۱۰۰ دستگاه و کارخانه‌های داخلی می‌توانند تا هزار دستگاه کامیون با شرایطی البته از کشورهای اروپایی، ژاپن یا کره وارد کنند که استانداردهای روز دنیا را داشته باشد. 

او گفت: به نظر بنده کشوری که به شدت مورد تحریم قرار گرفته است باید تمرکز خود را بر روی ایجاد کارخانه‌های سوار کردن (Assembling) قطعات بر روی هم بگذارد. یعنی اینکه قطعات کامیون را بصورت CKD یا SKD وارد کنیم و خط تولید راه‌اندازی کنیم. اما با این شرایطی که وجود دارد تنها می توان کامیون های چینی را اسمبل کرد.

وی افزود: بخشی از سیاستی که در پیش گرفته شده، واردات کامل کامیون یا همان CBU (بصورت پیش ساخته) است. این کار در شرایط تحریمی اشتباه بزرگی است.

افشاری بیان کرد: کشوری مثل ایران که تحریم‌های زیادی بر آن حاکم است، نباید ثروت ملی را با این روش از دست دهد.

وی گفت: در شرایط تحریم، کشورهایی از جمله چین و هند حاضرند با ما تعامل داشته باشند. از طرف دیگر جوان‌های کشور نیازمند کار هستند و همچنین در شرایط تحریم باید توان تولید کامیون را بدست آوریم و به قطب تولید کامیون در خاورمیانه تبدیل شویم. به نظر من فرصت خوبی است که کارآفرینان ایرانی به جز بنز، ولوو و اسکانیا روی تولید کامیون دیگری تمرکز کنند. 

افشاری با بیان اینکه باید با صنعت خودرو کشور چین تعامل داشته باشیم گفت: بنده معتقدم که راهی که چینی ها و هندی‌ها برای خودروسازی می‌روند راه درستی است. چین در حال حاضر رهبر تولید خودرو جهان شده است. ما می‌توانیم با کمک چین در حد خاورمیانه صادرات کامیون داشته باشیم به شرطی که از فرصت تحریم‌ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اینکه بگوییم کامیون‌داران نیاز به کامیون نو دارند و لجستیک کشور زمین‌گیر شده است و با این توجیه، کامیون دسته دوم وارد کنیم تا ناوگان فرسوده را جایگزین کنیم،  راه‌حل خوبی است اما به بهای اینکه همیشه واردکننده باقی بمانیم و آینده صنعت تولید کامیون کشور را قربانی خواهیم کرد.

افشاری گفت: شاید این مسئله در کوتاه‌مدت تاثیر خوبی بر لجستیک ایران و خستگی ناوگان کشور داشته باشد. اما در بلندمدت ممکن است باعث عقب‌ماندگی کشور شود. کشور ژاپن نیز در تاریخ تحریم شده است اما همت کردند و به تولیدکننده بدل شدند.

وی افزود: اگر استراتژیک فکر کنیم درست این است که با چینی‌ها مذاکره کنیم و چندین خط تولید خودروسازی تجاری در ایران راه اندازی کنیم و البته این کار را باید با بخش خصوصی واقعی انجام دهیم و لازمه این مهم اصلاح مقررات در صنعت خودرو است. از مقررات کشور چین و ژاپن الگوبرداری کنیم و حمایت دولت از صنعت خودرو را استاندارد و بروزآوری کنیم.

این کارشناس حوزه جاده‌ای با تاکید بر اینکه این کار باید توسط بخش خصوصی واقعی انجام شود گفت: بخش‌های دولتی از جمله سایپا دیزل به دلیل زیان انباشته‌ای که دارند، اگر تسهیلاتی به آنها داده شود خرج آن زیان انباشته می کنند و توجه کمتری به راه‌اندازی خط تولید خودروسازی تجاری خواهند داشت.

 منبع: تین نیوز

قبول حمل کالا به تمام نقاط ، مشاوره و سفارش خدمات
تلفن
55274040 - 021
6 و 55272425 - 021
فکس
55271871 - 021
موبایل
09122804444
09121022633
نشانی
تهران، جاده خاوران، جنب پمپ بنزین آزادگان

کارفرمایان محترم می توانند قبل از سفارش حمل ،از مشاوره متخصصین شرکت بهره لازم را کسب نمایند

ایمن ترین و کم هزینه ترین به همراه مدیریت زمان برای محموله ها به مشتریان پیشنهاد می شود