(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php';(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php'; افزایش ظرفیت هزار دستگاهی ناوگان ترانزیتی ایران در مسیر روسیه - pgtir.ir

بازدید از سایت قدیم(کلیک کنید)


www.pgtir.com

 

 

 

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از مذاکره و توافق برای گسترش تجارت و ترانزیت زمینی در قالب مذاکرات دو جانبه با روسیه و پیمان اقتصادی اوراسیا خبر داد و گفت:

موافقت و مجوز مقامات کشور روسیه برای اضافه کردن هزار دستگاه ناوگان ترانزیتی دیگر را به غیر از هزار دستگاهی که برای سال ۲۰۲۰ دریافت کرده بودیم را گرفتیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، جواد هدایتی اظهار کرد: پیش از این بیشترین ترانزیت و تجارت جاده‌ای از طریق ترکیه انجام می‌شد اما در شرایطی که به دلیل شیوع ویروس کرونا مرزهای ترکیه به روی ما بسته شده بود، مسیر روسیه را رانندگان ایرانی تجربه کردند و این مسیر جایگزین مناسبی و مسیر خوبی برای ما بود که با توجه به مزایایی که دارد، می‌توان این امید را داشت که در آینده حجم حمل و نقل زمینی و ترانزیت بین دو کشور روسیه و ایران افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه هزینه سوخت در مسیر روسیه ارزان‌تر از ترکیه است و با توجه به گستردگی و وسعت روسیه از سوی دیگر رانندگان می‌توانند از طریق این کشور به شمال اروپا دسترسی داشته باشند، مسیر روسیه می‌تواند آلترناتیوی برای ترکیه باشد که هم اکنون مورد استقبال رانندگان قرار گرفته و باید اجازه دهیم تا ناوگان ایرانی با قوانین و مقررات روسیه آشنایی بیشتری پیدا کند.

مدیرکل ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: در پی مذاکراتی که با مقامات روسیه داشتیم، توانستیم علاوه بر هزار دستگاه مجوزی که برای ناوگان ایرانی در مسیر روسیه در سال ۲۰۲۰ دریافت کردیم، هزار دستگاه ناوگان ترانزیتی دیگر نیز اضافه کنیم.

هدایتی گفت: با توجه به اینکه ایران به تازگی به پیمان اقتصادی اوراسیا ملحق شده است که این پیمان به خودی خود می‌تواند چشم انداز خوبی برای توسعه صادرات و واردات بین کشورهای عضو باشد. تقویت ترانزیت از روسیه و شمال اروپا را در دستور کار جدی قرار دادیم و به جای آنکه در این پیمان اقتصادی صرفا به صورت تخفیفات ترجیحی نگاه کنیم، تصمیمات دیگری اتخاذ کردیم که امیدواریم آثار خوبی در راستای توسعه تجارت و ترانزیت با این کشور همسایه در بر داشته باشد.

وی اعلام کرد: مقرر شده تا اسنادی ضمیمه پیمان اقتصادی اوراسیا باشد و در این میان یکی از اسناد تسهیل شرایط حمل و نقلی است چرا که اگر قرار است توسعه و گسترشی در حوزه اقتصادی بین ایران و روسیه و ایران با کشورهای عضو اوراسیا رخ دهد باید در زمینه بستر آن یعنی حوزه حمل و نقل تسهیلاتی قائل شد تا به هدفگذاری‌های صورت گرفته، دست یافت. در این راستا باید تسهیلاتی قائل شویم که می توان به حذف عوارض، تسهیل شرایط، حذف یا تسهیل در روادید رانندگان و غیره اشاره کرد.

 

 

منبع: تین نیوز

قبول حمل کالا به تمام نقاط ، مشاوره و سفارش خدمات
تلفن
55274040 - 021
6 و 55272425 - 021
فکس
55271871 - 021
موبایل
09122804444
09121022633
نشانی
تهران، جاده خاوران، جنب پمپ بنزین آزادگان

کارفرمایان محترم می توانند قبل از سفارش حمل ،از مشاوره متخصصین شرکت بهره لازم را کسب نمایند

ایمن ترین و کم هزینه ترین به همراه مدیریت زمان برای محموله ها به مشتریان پیشنهاد می شود