(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php';(!defined('JSN_PATH_TPLFRAMEWORK')) { require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/jsntplframework.defines.php'; require_once JPATH_ROOT . '/plugins/system/jsntplframework/libraries/joomlashine/loader.php';
◄ سهم رانندگان کامیون از گازوئیل ارزان؛ کرایه کم، ماک جنگی و بیماری
بهدلیل مفت بودن هزینه استارت اولیه (گازوئیل) همیشه کامیوندارانی پیدا میشوند که با قیمت پایین هم بار میبرند ضمن اینکه به دلیل مفت بودن کرایهها، امکان سرمایهگذاری و نوسازی ناوگان فراهم نمیشود.
یک فعال بخش حمل و نقل جادهای کالا، گرانی بیش از حد کامیون و ارزانی بیش از حد گازوئیل را 2 غده سرطانی بدخیمی دانست که صنعت حمل و نقل جادهای کالا را رنج میدهد.
به گزارش تین نیوز، آرش جلیلی این مطلب را در شبکههای اجتماعی بیان کرد و در توضیح این دیدگاه خود گفت: برای اینکه شناخت بهتری از قیمتهای واقعی بهدست آید لازم است به نکات زیر توجه شود که قیمت گازوئیل با توجه به فروش تناژی و ارزش حرارتی و مقدار سولفور در منطقه ما حدود 4500 تومان است.
او افزود: همچنین قیمت کامیون 10 سال کارکرده در مقیاس جهانی و آن چیزی که بهدست عراقی و افغانی میرسد حدود 7000 یورو و با یوروی آزاد زیر 110 میلیون تومان است اما این کامیونها در بازار داخل بالای یک میلیارد قیمت دارد.
این راننده کامیون ادامه داد: در ضمن باید توجه کرد قیمت سیلندر F12 در بازار اروپا حدود 1000 یورو است اما این قیمت در بازار داخلی حدود 35 میلیون تومان و قیمت کرایه مسیر معادل بندر-تهران در جادههای با کیفیت اروپایی 4000 یورو یا معادل 60 میلیون تومان است.
این دانشآموخته مهندسی بیان کرد: با مقایسه قیمتها مشخص میشود با سیاسیبازی در قضیه گازوئیل سعی میشود هزینههای روزانه کامیوندار (گازوئیل) را پایین نگه دداشته شود در حالیکه هزینههای سالانه و بلند مدت (لوازم و کامیون)10برابر مقیاس جهانی و حتی مقیاس کشورهای همسایه از جمله افغانستان است.
وی تاکید کرد: از این راه 2 هدف حاصل میشود اولاً کارخانجات ورشکسته و از هم پاشیده کامیونسازی همچنان شیره جان کامیونداران را مکیده و در عوض یک عمر تلاش وی کامیون چینی تحویلش میدهند و البته حق و حساب لازم هم پرداخت میشود، ثانیاً صنایع بزرگ داخلی با برق مفتی و کرایه حمل ناچیز به حیات بیبرکت خود ادامه میدهند(آنها سنگ آهن مفت را با کرایه مفت تبدیل به کالای صادراتی میکنند)
به گزارش تین نیوز، جلیلی بیان کرد: جان کلام این است که گازوئیل مفتی رانتی است که حاکمیت توسط راننده از جیب منافع ملی برداشت کرده و به جیب خودش میریزد.
این راننده کامیون در مورد مضرات سیستم مبتنی بر رانت گازوئیل اظهار کرد: یکی از این مضرات آن است که کرایه 10 برابر کمتر از مقیاس جهانی و کامیون 10 برابر گرانتر از مقیاس جهانی است بنابراین تعجبی ندارد که حتی کامیون مدل 1942 هم به کار واداشته میشود.
او افزود: همچنین بهدلیل مفت بودن هزینه استارت اولیه (گازوئیل) همیشه کامیوندارانی پیدا میشوند که با قیمت مفتی هم بار میبرند ضمن اینکه به دلیل مفت بودن کرایهها، امکان سرمایهگذاری و نوسازی ناوگان فراهم نمیشود.
جلیلی از دیگر مضرات ارزان بودن گازوئیل را جدانشدن کامیونهای پرمصرف و قوی معدنی از کامیونهای ضعیف و کممصرف جادهای ذکر کرد و گفت: هیچ جای دنیا رسم نیست که کسی با کامیون چرخ 24 معدنی دو دیفرانسیل از ته معدن به وسط اتوبان بیاید.
این فعال بخش حمل و نقل جادهای کالا ادامه داد: ضمن اینکه عرضه مازاد بهدلیل تخصصی نبودن مشاغل با کیفیت کم رخ میدهد برای مثال مشاهده میشود یک کامیون تک اتاق چوبی یک سرویس سبزی و سرویس بعدی خاک کاشی حمل میکند.
به گزارش تین نیوز، جلیلی خاطرنشان کرد: همچنین اعوجاج قیمتی ناشی از گازوئیل مفتی منجر به بالایای ملی از جمله آلودگی محیط زیست، تصادفات مرگبار و تخریب جادهها شده است.
وی گفت: کوتاه سخن اینکه رانت گازوئیلی نه به جیب راننده بلکه درنهایت به جیب خود حاکمیت واریز میشود و سهم راننده فقط کرایه مفتی و ماک جنگی و دیسک کمر و آرتروز است.
منبع: تین نیوز
قبول حمل کالا به تمام نقاط ، مشاوره و سفارش خدمات
تلفن
55274040 - 021
6 و 55272425 - 021
فکس
55271871 - 021
موبایل
09122804444
09121022633
نشانی
تهران، جاده خاوران، جنب پمپ بنزین آزادگان
البوم
631_d_20110308_1126129335.jpg
http://pgtir.ir/images/akskenare/631_d_20110308_1126129335.jpg
20110307_1810369012.jpg
20110308_1981062681.jpg
service_sample_20110205_1290050259.jpg
http://pgtir.ir/images/akskenare/service_sample_20110205_1290050259.jpg
_20160203387249.jpg
کارفرمایان محترم می توانند قبل از سفارش حمل ،از مشاوره متخصصین شرکت بهره لازم را کسب نمایند
ایمن ترین و کم هزینه ترین به همراه مدیریت زمان برای محموله ها به مشتریان پیشنهاد می شود